მოსწავლის
საგნობრივი შეფასება სასწავლო წლის დასაწყისში
მოსწავლის სახელი-გვარი:
კლასი:6
საგანი: ბუნებისმეტყველება
მასწავლებლის სახელი-გვარი: თამილა აბესაძე
თარიღი: 23.10.2018წ.
|
მიმართულება:ცოცხალი სამყარო
გრძელვადიანი მიზანი (წლიური )
1 ბუნ.VI.2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ადამიანის ორგანიზმის, როგორც ერთი მთლიანის განხილვა.
2 ბუნ.VI.3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ადამიანის ჯანმრთელობაზე სხვადასხვა ფაქტორის გავლენის შესახებ მსჯელობა |
მოკლევადიანი მიზანი (ერთი მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით, სასწავლო წლის მანძილზე სსსმ მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)
1
|
|
2
|
·
ასახელებს დაავადების გამომწვევი მიკროორგანიზმებისაგან თავდაცვის ელემენტარულ წესებს (მაგ., ხელების დაბანა და ჰიგიენის სხვა ნორმების დაცვა ყოველდღიურ ცხოვრებაში, აცრა);
·
ასახელებს ადამიანის ჯანრთელობაზე უარყოფითად მოქმედ ფაქტორებს (მაგ., მომატებული რადიაცია, დაბინძურებული გარემო, არაჯანსაღი კვება, ხმაური, ნიკოტინი, ნარკოტიკები);
·
ავლენს პირველადი სამედიცინო დახმარების ელემენტარული წესების ფლობას (მაგ., მსუბუქი ჭრილობების დამუშავება, დაზიანებული კიდურების დაფიქსირება, სისხლდენის შეჩერება).
|
ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე |
რესურსი
|
||
1
|
მასწავლებელი აძლევს სპეციალურად დამზადებულ სურათს, სადაც გამოსახულია ორგანოები |
საინფორმაციო
ბუკლეტი
|
|
2
|
მასწავლებელი
სთხოვს მოდელზე განათავსოს ორგანოები
|
მოდელები
|
|
3
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს აძლევს სპეციალურად
დამზადებულ ბარათებს
|
ბარათები
|
|
4
|
მასწავლებელი მოსწავლეს სთხოვს სურათებზე ამოიცნოს
ჰიგიენის წესები
|
პლაკატები
|
|
5
|
მასწავლებლის
დახმარებით მოსწავლე ეცნობა ტექსტებს მავნე ნივთიერებებზე და მსჯელობს მათ
ზემოქმედებაზე ადამიანის ორგანიზმზე
|
მოძიებული ტექსტები
|
|
6
|
მოსწავლე ერთვება სიმულაციურ თამაშებში
და ახდენს პირველადი დახმარების
აღმოჩენის დემონსტრირებას
|
პირველადი დახმარების ნივთები
|
|
7
|
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით asaxelebs adamianis janmrTelobaze uaryofiTad moqmed faqtorebs (mag., momatebuli radiacia, dabinZurebuli garemo,
arajansaRi kveba, xmauri, nikotini, narkotikebi
|
მოძიებული
ტექსტები
|
|
8
|
მოსწავლე saubrobs zogierTi sakvebi produqtis Senaxvis wesebze,
მასწავლებლის მითითებით kiTxulobs sakvebi produqtis etikets da adgens mis
vargisianob
|
პროდუქტების
ეტიკეტები. საინფორმაციო ბარათები
|
|
9
|
მასწავლებელი sTxovs moswavleს, moiZioს informacia adamianis mavne Cvevebis Sesaxeb da moamzadoს maT
sawinaaRmdegod saagitacio masala (mag., plakatebi
|
ფლიფჩარტი, მარკერი.
სურათები.
|
|
შენიშვნა: ეს
ფურცელი გადამრავლდება ყველა საგნის მასწავლებლისთვის
მიმართულება: სხეულები
და მოვლენები
გრძელვადიანი მიზანი (წლიური)
1 ბუნ.VI.5 მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნივთიერებათა თვისებების აღწერა და მათი ცვლილებების შესახებ მსჯელობა
|
მოკლევადიანი მიზანი (ერთი მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით, სასწავლო წლის მანძილზე სსსმ მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)
1
|
· აკვირდება და ადარებს ნივთიერებებს თვისებების მიხედვით (მაგ., სუნი, ბზინვარება, წვის უნარი, აგრეგატული მდგომარეობა და სხვ.), შედეგებს წარმოადგენს ცხრილის სახით. აანალიზებს და გამოყოფს თვისებებს, რომლებიც ამ ნივთიერებების გამოყენებას განაპირობებს;
· ახასიათებს მისთვის ნაცნობ ზოგიერთ ნივთიერებას (მაგ., ჟანგბადი, წყალი, ნახშირორჟანგი) და მსჯელობს მათ მნიშვნელობაზე ცოცხალი ორგანიზმებისთვის;
|
2
|
·
ერთმანეთისგან განასხვავებს ნივთიერებას და ნარევს. ჩამოთვლის მისთვის ნაცნობი ბუნებრივი ნარევების მაგალითებს (მაგ., ჰაერი, სასმელი წყალი, ზღვის წყალი, მინერალური წყალი, ნებისმიერი კერძი და სხვ.);
·
ამზადებს ერთგვაროვან და არაერთგვაროვან ნარევებს (მაგ., სუფრის მარილის წყალხსნარი, ცარცის ფხვნილისა და წყლის ნარევი), ადარებს მათ და მსჯელობს მათ შორის მსგავსებასა და განსხვავებაზე;
·
მასწავლებლის მითითებით გამოყოფს ნარევიდან მის რომელიმე კომპონენტს შესაბამისი ფიზიკური მეთოდის (მაგ., გაფილტვრა, დაწდომა, ამოშრობა, გაცრა) გამოყენებით;
|
ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი
აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ
დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე
|
რესურსი
|
|
1
|
ბარათებზე, სურათებზე ამოიცნობს ყოფა-ცხოვრებაში გამოყენებული ნივთიერებების მაგალითებს და მსჯელობს მათი თვისებების შესახებ; |
სურათები
|
2
|
აკვირდება ნივთიერებებს და ახასითებს ფიზიკური თვისებების მიხედვით. მონაცემები შეაქვს ცხრილში |
ნივთიერებები.
ცხრილი
|
3
|
ეცნობა ტექსტებს და მსჯელობს მათ მნიშვნელობაზე ცოცხალი ორგანიზმებისთვის; |
ტექსტები
|
4
|
ბარათებს აჯგუფებს ცხრილში
|
ბარათები
|
5
|
ამზადებს ნარევებს და ადარებს მათ და მსჯელობს მათ შორის მსგავსებასა და განსხვავებაზე;
|
ლაბორატორიული
ჭურჭელი. ნივთიერებები
|
6
|
ატარებს
ცდებს ნარევების დაყოფის მიზნით
|
ლაბორატორიული
ჭურჭელი. ნივთიერებები
|
7
|
მასწავლებელი
urigebs moswavleebs sxvadasxva nivTierebisgan/masalisgan damzadebul sagnebs (plastmasis Wiqa,
aluminis WurWeli, keramikis tigeli) da sTxovs, ivaraudon, romeli maTganis
gamoyenebaa ufro gamarTlebuli spirtquris alze nivTierebis gasacxeleblad?
Semdeg TviTon atarebs cdas moswavleebis mier gamoTqmuli varaudis
Sesamowmeblad
|
ჩამოთვლილი
ნივთები. ლაბორატორიული ჭურჭელი
|
8
|
მასწავლებელი urigebs moswavleebs yofaSi gamoyenebuli sxvadasxva nivTierebis (wyali, Zmari, Saqris fxvnili, carci, romelime metali da sxv.) nimuSebs da sTxovs, aRweron maTi fizikuri Tvisebebi (suni, feri, agregatuli mdgomareoba |
ნივთიერებები
|
9
|
მასწავლებელი
სთხოვს მოსწავლეს სურათზე ამოიცნოს ლაბორატორიაში მუშაობის უსაფრთხო ქცევის
წესები
|
მიმართულება: დედამიწა და გარესამყარო
გრძელვადიანი მიზანი (წლიური)
1
ბუნ.VI.7. მოსწავლემ უნდა შეზლოს დედამიწაზე სითბოსა და სინათლის განაწილების
შესახებ მსჯელობა
2. ბუნ.VI.8. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ხმელეთის რელიეფის ცვლილებაში ბუნებრივი მოვლენებისა და ადამიანის
საქმიანობის როლზე მსჯელობა
|
მოკლევადიანი მიზანი (ერთი მოკლევადიანი მიზანი განისაზღვრება 4-6 კვირის ვადით, სასწავლო წლის მანძილზე სსსმ მოსწავლისთვის შედგენილი უნდა იყოს 6-7 მოკლევადიანი მიზანი)
1
|
|
2
|
·
მოსწავლე
იკვლევს და აღწერს ნაცნობი ბუნებრივი
გარემოს რელიეფს. წარმოადგენს ვიზუალურ მასალას (მაგ ფოტოებს) მისი
მრავალფეროვნების შესახებ
·
მოიპოვებს ინფორმაციას დააღწერს ნაცნობ
გარემოში რელიეფის ცვლილების მაგალითებს
·
გამოთქვამს
ვარაუდს, თუ რა ბუნებრივი (წვიმები, ღვარცოფები) ან ხელოვნური (ხვნა, გზების
გაყვანა) პროცესების შედეგი შეიძლება იყოს დედამიწის ზედაპირის ცვლილებები
|
ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი
აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ
დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის
დაგეგმვამდე
|
რესურსი
|
||
1
|
მასწავლებელი მოსწავლესთან ერთად ატარებს ცდას გლობუსის და ნათურის გამოყენებით. დედამიწაზე მზის სხივების არათანაბარი განაწილების სადემონსტრაციოდ |
გლობუსი,
ფანარი
|
|
2
|
მოსწავლე
სურათებზე ამოიცნობენ წელიწადის დროებს.
და თავადვე შეეცდებიან დახატონ წელიწადის დროის ამსახველი პეიზაჯები.
დამახასიათებელი სეზონური მოვლენებით
|
ფოტომასალა
|
|
3
|
სურათების ან ტექსტების მიხედვით იმსჯელებენ
სეზონებისთვის დამახასიათებელ კლიმატურ ცვლილებებზე და შეეცდებიან ახსნან რატომ იცვლება
წელიწადის დროები
|
სურათები,
ტექსტები
|
|
4
|
მასწავლებელთან ერთად ატარებს ცდას და აკვირდება დღე ღამის
მონაცვლეობას.
|
ბურთი,
მუყაო ფანარი
|
|
5
|
მოსწავლე
მასწავლებლის დახმარებით ეცნობა
საქართველოს მდებარეობას რუკაზე, და ცდილობს დაახასითოს საქართველო
კლიმატური პირობების მიხედვით
|
რუკა
|
|
6
|
მოსწავლე ტექსტზე დაყრდნობით მსჯელობს თუ რა გავლენა
აქვს კლიმატურ პირობებს ცოცხალი ორგანიზმებისათვის
|
გამარტივებული
ტექსტები
|
|
7
|
მასწავლებელი
მოსწავლეს აჩვენებს ერთსა და იმავე ადგილას სხვადასხვა დროს გადაღებულ ფოტოებს
და სთხოვს, იპოვის განსხვავება, რელიეფის ცვლილების კუთხით
|
ფოტო და
ვიდეო მასალა
|
|
8
|
მოსწავლე
მასწავლებლის დახმარებით(კითხვებით)
ცდილობს გამოთქვას ვარაუდი იმის შესახებ თუ რა დადებითის ან ზიანის მოტანა შეუძლია ადამიანის ჩარევას რელიეფის ფორმირებაში(
წიღისეულის მოპოვება, ტერასების შექმნა, ქარსაცავი ზოლის შექმნა)
|
||
9
|
მოსწავლე
ეცნობა ინფორმაციას გარემოში მომხდარი
რელიეფის ცვლილების შესახებ და ამოიცნობს მათში ბუნებრივი მოვლენებით და
ადამიანის საქმიანობით გამოწვეულ ცვლილებებს
|
ტექსტები,
ვიდეო ან ფოტო მასალა
|
|
ინდივიდუალური
სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
გრძელვადიანი მიზანი:
1 ბუნ.VI.2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ადამიანის ორგანიზმის, როგორც ერთი მთლიანის განხილვა.
2 ბუნ.VI.3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ადამიანის ჯანმრთელობაზე სხვადასხვა ფაქტორის გავლენის შესახებ მსჯელობა |
1 ბუნ.VI.5 მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნივთიერებათა თვისებების აღწერა და მათი ცვლილებების შესახებ მსჯელობა
|
მოკლევადიანი მიზნები:
მოკლევადიანი მიზნები
|
თვე
1
|
თვე
2
|
თვე
3
|
თვე
4
|
თვე
5
|
|
1
|
|
დაძლია
დაძლია
დაძლია
|
||||
· აკვირდება და ადარებს ნივთიერებებს თვისებების მიხედვით (მაგ., სუნი, ბზინვარება, წვის უნარი, აგრეგატული მდგომარეობა და სხვ.), შედეგებს წარმოადგენს ცხრილის სახით. აანალიზებს და გამოყოფს თვისებებს, რომლებიც ამ ნივთიერებების გამოყენებას განაპირობებს;
· ახასიათებს მისთვის ნაცნობ ზოგიერთ ნივთიერებას (მაგ., ჟანგბადი, წყალი, ნახშირორჟანგი) და მსჯელობს მათ მნიშვნელობაზე ცოცხალი ორგანიზმებისთვის;
|
დაძლია
დაძლია
დაძლია
|
|||||
·
ერთმანეთისგან განასხვავებს ნივთიერებას და ნარევს. ჩამოთვლის მისთვის ნაცნობი ბუნებრივი ნარევების მაგალითებს (მაგ., ჰაერი, სასმელი წყალი, ზღვის წყალი, მინერალური წყალი, ნებისმიერი კერძი და სხვ.);
·
ამზადებს ერთგვაროვან და არაერთგვაროვან ნარევებს (მაგ., სუფრის მარილის წყალხსნარი, ცარცის ფხვნილისა და წყლის ნარევი), ადარებს მათ და მსჯელობს მათ შორის მსგავსებასა და განსხვავებაზე;
·
მასწავლებლის მითითებით გამოყოფს ნარევიდან მის რომელიმე კომპონენტს შესაბამისი ფიზიკური მეთოდის (მაგ., გაფილტვრა, დაწდომა, ამოშრობა, გაცრა) გამოყენებით;
|
დაძლია
დაძლია
დაძლია
|
მიღწეული მოკლევადიანი მიზნების აღწერა ხდება
განმავითარებელი კომენტარით
მოსწავლე ასახელებს ყოფა-ცხოვრებაში გამოყენებული ნივთიერებების მაგალითებს,უმეტესად
ცდილობს და მსჯელობს მათი თვისებების შესახებ, აკვირდება და მასწავლებლის დახმარებით
სიტყვიერად ადარებს ნივთიერებებს თვისებების მიხედვით (მაგ., სუნი, ბზინვარება, წვის უნარი, აგრეგატული მდგომარეობა და სხვ.), უჭირს შედეგების წარმოადგენა ცხრილის სახით. უმჯობესი იქნება თუ შეძლებს გაანალიზოს და გამოყოს თვისებები, რომლებიც ამ ნივთიერებების გამოყენებას განაპირობებს
მასწავლებლის დახმარებით ერთმანეთისგან განასხვავებს ნივთიერებას და ნარევს. ჩამოთვლის მისთვის ნაცნობი ბუნებრივი ნარევების მაგალითებს (მაგ., ჰაერი, სასმელი წყალი, ზღვის წყალი, მინერალური წყალი, ნებისმიერი კერძი და სხვ.);
მასწავლებლის დახმარებით ამზადებს ერთგვაროვან და არაერთგვაროვან ნარევებს (მაგ., სუფრის მარილის წყალხსნარი, ცარცის ფხვნილისა და წყლის ნარევი), ადარებს მათ და მსჯელობს მათ შორის მსგავსებასა და განსხვავებაზე;
|
მასწავლებლის მითითებით გამოყოფს ნარევიდან მის რომელიმე კომპონენტს შესაბამისი ფიზიკური მეთოდის (მაგ., გაფილტვრა, დაწდომა, ამოშრობა, გაცრა) გამოყენებით;
სურათზე
და მოდელზე ამოიცნობს ადამიანის ზოგიერთ ორგანოს (მაგ., ძვალი, კუნთი, კუჭი, ფილტვი, გული, სისხლძარღვი)
დამოუკიდებლად უჭირს თუმცა ცდილობს და
აინტერსებს გაიგოს და აღწეროს მათი დანიშნულება
|
მასწავლებლის დახმაერებით აჯგუფებს სხვადასხვა ორგანოს ფუნქციის მიხედვით (მაგ., კუჭი, ნაწლავი - საკვების დაშლა და მონელება, გული და სისხლძარღვები - ორგანიზმის მომარაგება საკვები ნივთიერებებით და ჟანგბადით, კუნთები და ძვლები - სხეულის მოძრაობა და დაცვა).
მოსწავლის აკადემიური მოსწრება და ქცევა
ამ ეტაპზე შეესაბამება მისთვის განკუთვნილ მოთხოვნებს, უმჯობესი იქნება თუ
ყოველ გაკვეთილზე ჩამოწერს კითხვებს,რომელზეც უნდა,რომ პასუხები მიიღოს, ამით ვფიქრობ გაიზრდება მისი მოტივაციაც და სწავლის
ხარისხიც. უნდა აღინიშნოს,რომ იგი მუდმივად მოწესრიგებულია და არასდროს
არღვევს მოსწავლის ქცევის წესებს.
2 სემესტრი
მიმართულება: დედამიწა და გარესამყარო
გრძელვადიანი მიზანი (წლიური)
1
ბუნ.VI.7. მოსწავლემ უნდა შეზლოს დედამიწაზე სითბოსა და სინათლის განაწილების
შესახებ მსჯელობა
2. ბუნ.VI.8. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ხმელეთის რელიეფის ცვლილებაში ბუნებრივი მოვლენებისა და ადამიანის
საქმიანობის როლზე მსჯელობა
3.ბუნ.VI.3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ადამიანის ჯანმრთელობაზე სხვადასხვა ფაქტორის გავლენის შესახებ მსჯელობა
|
მოკლევადიანი მიზნები
|
თვე
1
იანვარი
|
თვე
2
თებერვალი
|
თვე
3
მარტი
|
თვე
4
აპრილი
|
თვე
5
მაისი
|
თვე
6
ივნისი
|
|
1
|
|
დაძლია
დაძლია
|
დაძლია
|
||||
·
მოსწავლე
იკვლევს და აღწერს ნაცნობი ბუნებრივი
გარემოს რელიეფს. წარმოადგენს ვიზუალურ მასალას (მაგ ფოტოებს) მისი
მრავალფეროვნების შესახებ
·
მოიპოვებს ინფორმაციას დააღწერს ნაცნობ
გარემოში რელიეფის ცვლილების მაგალითებს
გამოთქვამს ვარაუდს, თუ რა ბუნებრივი (წვიმები, ღვარცოფები) ან
ხელოვნური (ხვნა, გზების გაყვანა) პროცესების შედეგი შეიძლება იყოს დედამიწის
ზედაპირის ცვლილებები
|
დაძლია
დაძლია
|
||||||
·
ასახელებს დაავადების გამომწვევი მიკროორგანიზმებისაგან თავდაცვის ელემენტარულ წესებს (მაგ., ხელების დაბანა და ჰიგიენის სხვა ნორმების დაცვა ყოველდღიურ ცხოვრებაში, აცრა);
·
ასახელებს ადამიანის ჯანრთელობაზე უარყოფითად მოქმედ ფაქტორებს (მაგ., მომატებული რადიაცია, დაბინძურებული გარემო, არაჯანსაღი კვება, ხმაური, ნიკოტინი, ნარკოტიკები);
·
ავლენს პირველადი სამედიცინო დახმარების ელემენტარული წესების ფლობას (მაგ., მსუბუქი ჭრილობების დამუშავება, დაზიანებული კიდურების დაფიქსირება, სისხლდენის შეჩერება).
|
დაძლია
|
დაძლია
|
დაძლია
|
მიღწეული მოკლევადიანი მიზნების აღწერა ხდება
განმავითარებელი კომენტარით
მოსწავლე მსჯელობს დედამიწაზე სოზონების მონაცვლეობის სავარაუდო მიზეზებზე
გეგმავს დაატარებს ცდას
დედამიწის ზედაპირზე სითბოსა და სინათლის არატანაბარი განაწილების სადემონსტრაციოდ
აკავშირებს ძირითადი კლიმატური სარტყლების არსებობას დედამიწაზე სითბოსა და
სინათლის არათანაბარ
განაწილებასთან.მოსწავლე იკვლევს და აღწერს
ნაცნობი ბუნებრივი გარემოს რელიეფს. წარმოადგენს ვიზუალურ მასალას (მაგ ფოტოებს)
მისი მრავალფეროვნების შესახებ მოიპოვებს ინფორმაციას დააღწერს ნაცნობ გარემოში
რელიეფის ცვლილების მაგალითებს
გამოთქვამს ვარაუდს, თუ რა ბუნებრივი (წვიმები, ღვარცოფები) ან ხელოვნური (ხვნა, გზების გაყვანა) პროცესების შედეგი შეიძლება იყოს დედამიწის ზედაპირის ცვლილებები.
ასახელებს დაავადების გამომწვევი მიკროორგანიზმებისაგან თავდაცვის ელემენტარულ წესებს (მაგ., ხელების დაბანა და ჰიგიენის სხვა ნორმების დაცვა ყოველდღიურ ცხოვრებაში, აცრა);
ასახელებს ადამიანის ჯანრთელობაზე უარყოფითად მოქმედ ფაქტორებს (მაგ., მომატებული რადიაცია, დაბინძურებული გარემო, არაჯანსაღი კვება, ხმაური, ნიკოტინი, ნარკოტიკები);
ავლენს პირველადი სამედიცინო დახმარების ელემენტარული წესების ფლობას (მაგ., მსუბუქი ჭრილობების დამუშავება, დაზიანებული კიდურების დაფიქსირება, სისხლდენის შეჩერება)
მოსწავლის აკადემიური მოსწრება და ქცევა ამ ეტაპზე შეესაბამება მისთვის განკუთვნილ მოთხოვნებს, უმჯობესი იქნება თუ არდაგეგებზე ჩამოწერს კითხვებს,რომელზეც უნდა,რომ პასუხები მიიღოს, ამით ვფიქრობ გაიზრდება მისი მოტივაციაც და სწავლის ხარისხიც. უნდა აღინიშნოს,რომ იგი მუდმივად მოწესრიგებულია და არასდროს არღვევს მოსწავლის ქცევის წესებს
Комментариев нет:
Отправить комментарий